Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Zauberhaft

Zauberhaft weegt 83.50 kg, is 33.00 kg afgevallen en heeft nog 5.50 kg te gaan

83.50 kg
78.00 kg
Doel vandaag: 83.50 kg
Huidig gewicht: 83.50 kg

Zauberhaft over zichzelf

De invloed van thermische isolatie op de stofwisseling.


calorieen 2000
http://www.valtaf.nl/photos/22/25/25/normal/zauberhaft.jpg
om gelijk te blijven in gewicht mag:
degene met overgewicht bmi 31
isolatiewaarde 49% veel vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige: weinig spieren, (weinig beweging, weinig eten, verbranden 700 kcal totaal 1500 kcal.

degene met een gezond gewicht bmi 22
isolatiewaarde 0% weinig vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige : normaal of meer spieren, normale beweging, ve
... 
Lees verder »
De invloed van thermische isolatie op de stofwisseling.


calorieen 2000
http://www.valtaf.nl/photos/22/25/25/normal/zauberhaft.jpg
om gelijk te blijven in gewicht mag:
degene met overgewicht bmi 31
isolatiewaarde 49% veel vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige: weinig spieren, (weinig beweging, weinig eten, verbranden 700 kcal totaal 1500 kcal.

degene met een gezond gewicht bmi 22
isolatiewaarde 0% weinig vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige : normaal of meer spieren, normale beweging, veel eten, verbranden, 1500 kcal) totaal = 1900 kcal.

Voor degene met overgewicht is dat bij 80% lijnen 80%*1500 =1200 kcal
Voor degenen met een gezond gewicht blijft 80%*1900 1520 kcal eten of meer omdat alles beter in balans is en blijft!

conclusie, degene met overgewicht komt zels nog aan met 1500 kcal en degene met een gezond gewicht valt met 1500 kcal goed af!
wil degene met een bmi van 31 nog afvallen, dan moet hij daar nog eens de stofwisselingwaarde van 71% * 1520 = 1210 kcal eten om af te vallen!

Het is niet eerlijk, en zou verboden moeten worden.

xxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
xxx leeftijd arbeidsfaktor geslacht naam lengte
xxx 64 jaar 1.3 0 zaubertrommler 168 cm
xxx methode afvallen elsevier dieet-- eiw gr/kg stofwisseling
xxx zauberhaft 18.6 kg 80% 0.8 71%
xxx afvallen266.6 advies BMRR BMRR/stofw. BMR
xxx gram p/week 1066 1878 1333 1445
xxx gewicht 87.5 kg ideaal BMI elsevier huidig doel
xxx 87.5 62.1 kg = BMI 22.0 31.0 68.9 85 kg
xxx voedingsstoffen eiwitten koolhydraten vetten vezels
xxx controle 70 gram 111 gram 33 gram 21 gram
xxx 100.0% 26.3% 41.7% 28.0% 4.0%
xxx afvallen lichaamsvet % vetvrije vet gewicht
xxx t.o.v. elsevier 46.5% massa gewicht 100%
xxx 18.6 kg 44 kg 43.5 kg normale lichaamsbewegingxx 87.5
xxx elsevier 68.9 kg :yes2::whoepie: :jij: zaubertrommler doel bereikt
xxx methode afvallen elsevier dieet BMRR/stofw. stofwisseling
xxx zauberhaft 0 kg 100% eiwit 90%
xxx afvallen 161.4 advies BMRR 0.8 gram per kg BMR
xxx elsevier 68.9 kg 1475 1636 1475 1259
xxx gewicht ideaal BMI elsevier huidig doel
xxx 68.9 62.1 kg =BMI 22.0 24.4 68.9 85 kg
xxx voedingsstoffen eiwitten koolhydraten vetten vezels
xxx controle 55 gram 196 gram 46 gram 29 gram
xxx 100.0% 15.0% 53.0% 28.0% 4.0%
xxx afvallen lichaamsvet % vetvrije vet gewicht
xxx t.o.v. elsevier 38.6 % massa arbeidsfaktor 100%
xxx 0 kg afvallen 27.6 kg 41.3 kg 1.3 68.9

Laatste dagboekbericht

Tuesday, January 16, 2018

Bring Him Home Colm Wilkinson Les Miserables 10th Anniversary

Eindelijk weer energie genoeg om weer aan de slag te gaan, begonnen met advies geven.
Leuk om te doen natuurlijk. Nu ook nog lichamelijk aan de slag om sterker te worden.
:goteam::zauberhaft:
:update: Helaas is gisteren geconstateerd dat ik een anorisma heb in mijn shunt, waardoor de shunt eigenlijk dichtgedrukt wordt en dus niet goed functioneerd. Morgen bespreking met de vaatchirug, en dan hoor ik wel at ze eraan gaan doen, het word in iedergeval operatietafel-werk, waarschijnlijk wegspuiten.
a.s. donderdag is de operatie!

https://dialyse.venvn.nl/Portals/11/Special%20interest%20groups/VWA/Richtlijn%2010.4%20Aneurysma.pdf?ver=2014-12-09-090307-780



bron: https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/snel-eten-leidt-tot-meer-eten?mt=0bc2d7edebb3e56b7792252bd179149ec32c4854741409686978999ee1b3f63b

De 20-minuten regel is een veel toegepaste manier om overeten te voorkomen. Het idee erachter is dat de maag pas na twintig minuten een 'ik zit vol'-sign... 
Lees verder »

Bring Him Home Colm Wilkinson Les Miserables 10th Anniversary

Eindelijk weer energie genoeg om weer aan de slag te gaan, begonnen met advies geven.
Leuk om te doen natuurlijk. Nu ook nog lichamelijk aan de slag om sterker te worden.
:goteam::zauberhaft:
:update: Helaas is gisteren geconstateerd dat ik een anorisma heb in mijn shunt, waardoor de shunt eigenlijk dichtgedrukt wordt en dus niet goed functioneerd. Morgen bespreking met de vaatchirug, en dan hoor ik wel at ze eraan gaan doen, het word in iedergeval operatietafel-werk, waarschijnlijk wegspuiten.
a.s. donderdag is de operatie!

https://dialyse.venvn.nl/Portals/11/Special%20interest%20groups/VWA/Richtlijn%2010.4%20Aneurysma.pdf?ver=2014-12-09-090307-780



bron: https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/snel-eten-leidt-tot-meer-eten?mt=0bc2d7edebb3e56b7792252bd179149ec32c4854741409686978999ee1b3f63b

De 20-minuten regel is een veel toegepaste manier om overeten te voorkomen. Het idee erachter is dat de maag pas na twintig minuten een 'ik zit vol'-signaal naar de hersenen stuurt. De snelle eters onder ons (die binnen twintig minuten een maaltijd verorberen) zouden dan al meer gegeten kunnen hebben dan ze eigenlijk nodig hebben. Maar wat is nu eigenlijk waar van die 20-minuten regel?


Waarom is dit zo belangrijk om te weten?
In 2016 had bijna de helft van de volwassen Nederlanders overgewicht. Daarnaast had veertien procent van de Nederlanders ernstig overgewicht (obesitas). Een te hoog lichaamsgewicht is ongewenst, omdat het onder andere samenhangt met een vergroot risico op ziekten en psychosociale problemen. Eén van de belangrijkste behandelmethoden bij overgewicht is dieetadvisering. Daarbij wordt er hoofdzakelijk gekeken naar de samenstelling van het huidige voedingspatroon. 'Wat eet een persoon?' 'Hoeveel eet een persoon?' Van hieruit wordt er een dieetbehandelplan opgesteld, met als doel: afvallen. Vaak is dit effectief. Toch wordt het door veel mensen als lastig ervaren om gewichtsverlies voor langere tijd te behouden. Wetenschappers, zorgverleners en consumenten zijn daarom met regelmaat op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en methoden om gewichtsverlies te versnellen en/of vergemakkelijken. De 20-minuten regel bestaat al tientallen jaren. Er komen nu echter steeds meer onderzoeksresultaten naar voren waaruit inderdaad blijkt dat eetsnelheid in verband wordt gebracht met overgewicht.

Wanneer de interesse voor eetsnelheid begon
Rond 1960 startte het vermoeden van een aantal onderzoekers dat een hoge eetsnelheid een oorzaak kon zijn van overgewicht. Zij dachten namelijk dat snelle eters minder verzadiging ervaarden. Het lichaam kreeg immers minder tijd om zijn werk te doen en een verzadigingssignaal naar de hersenen te sturen. Hierdoor zouden snelle eters een grotere kans hebben om (te) veel te eten dan langzame eters. Sindsdien proberen onderzoekers erachter te komen of er inderdaad zo’n 'obese eetstijl' bestaat.

Het verlagen van de eetsnelheid
In 2014 heeft een aantal onderzoekers een overzicht gemaakt van de beschikbare informatie over eetsnelheid in combinatie met de energie-inname (kilocalorieën) en verzadiging. Uiteindelijk hebben zij de informatie uit tweeëntwintig onderzoeksartikelen gebruikt. Uit dit overzicht is met vrij grote zekerheid gebleken dat de eetsnelheid invloed heeft op de energie-inname. Daarbij leidt het verlagen van de eetsnelheid tot een lagere energie-inname. Een genoemde methode dat gebruikt is om de eetsnelheid te verlagen is bijvoorbeeld: een vloeistof eten (met behulp van een lepel) in plaats van drinken (met behulp van een rietje). Interessant genoeg, had het verlagen van de eetsnelheid geen invloed op de hongergevoelens tijdens de beëindiging van de maaltijd of tweeënhalf tot drie uur later. Met andere woorden: het verlagen van je eetsnelheid helpt bij het verlagen van je energie-inname, zonder dat je er meer of minder honger van krijgt.

Hoe de eetsnelheid de energie-inname beïnvloed
Een mogelijk mechanisme dat het effect van de eetsnelheid op de energie-inname verklaart bevindt zich in de mond. Wie snel eet, heeft voor kortere tijd en met lagere intensiteit voedsel in zijn mond dan iemand die langzamer eet. Hierdoor beleeft diegene een kortere smaaksensatie per voedseleenheid (per gram of per kilocalorie). Het gevolg hiervan is dat tijdens het eten hongergevoelens langer aanhouden en verzadiging langer duurt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het verlagen van de eetsnelheid, en daarmee het verhogen van de smaaksensatie, leidt tot een lagere energie-inname.

Daarnaast nemen snelle eters minder slokjes, happen en kauwbewegingen per voedseleenheid dan langzamere eters. Twee experimentele onderzoeken uit 2013 en 2014 concludeerden dat het verhogen van het aantal slokjes, happen en kauwbewegingen leidt tot een lagere energie-inname. Er zijn aanwijzingen dat dit geldt voor zowel mensen met een gezond gewicht als voor mensen met overgewicht.

Hoe de eetsnelheid het verzadigingsgevoel beïnvloed
Ook blijkt de eetsnelheid een invloed te hebben op het verteringsstelsel. Als er iets gegeten wordt, neemt het maagvolume toe, waardoor de maagwand uitzet. De eetsnelheid beïnvloed de uitzetting van de maagwand. Uit onderzoek blijkt namelijk dat langzamer eten ervoor zorgt dat het eten langer in de maag blijft. Daarnaast worden er tijdens het eten van een maaltijd verteringsenzymen (peptiden) en hormonen (zoals CCK, GLP-1 en PYY) geproduceerd. Ook dit kan beïnvloed worden door de eetsnelheid. Onderzoek toont namelijk aan dat langzamer eten ervoor zorgt dat er meer hormonen worden geproduceerd. De combinatie van een toegenomen maagvolume en de productie van hormonen leidt ertoe dat de maag langzamer leegt en dat er (via de nervus vagus en de ruggenmergzenuw) signalen naar de hersenen worden gestuurd. Hierdoor ervaar je een verzadigd gevoel en wordt de behoefte aan eten geremd.

20-minuten regel: feit of fabel?
Eetsnelheid heeft invloed op verzadiging. Dat is duidelijk. Maar het is nog maar de vraag of de 20-minuten regel klopt. “Ik denk dat het gevoel van verzadiging veel eerder dan na twintig minuten kan optreden, maar ook veel later; dat hangt af van een heleboel zaken”, aldus prof. dr. ir. Kees de Graaf (hoogleraar Sensoriek en eetgedrag aan Wageningen Universiteit).

Wat verder bekend is
Los van tijd (eetsnelheid), kan de consistentie van het voedsel dat je eet of drinkt een invloed hebben op verzadiging. Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek dat appelsap (een vloeibaar voedingsmiddel) tien keer sneller wordt geconsumeerd dan een appel (een vast voedingsmiddel). Hierdoor verzadigd appelsap minder dan een appel. Hetzelfde geldt ook voor andere vruchtensappen, welke minder verzadigen dan het eten van hele stukken fruit.

Verder blijkt uit onderzoek dat het soort voedingsstof dat je eet meer of minder kan verzadigen dan een andere voedingsstof. Zo hebben eiwitten (die voornamelijk voorkomen in vlees, vis en melkproducten) een groter verzadigend effect dan koolhydraten en vetten.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat een gevarieerd menu tot een hogere voedselinname leidt dan één enkel gerecht. Dit heeft te maken met “sensory-specific satiety” of “verandering van spijs doet eten”. Kort gezegd betekent dit dat onze behoefte aan één type smaak geremd kan zijn (het geeft ons geen voldoening meer), terwijl we nog wel zin hebben in een ander type smaak. We herkennen waarschijnlijk allemaal dat we ons verzadigd voelen na het hoofdgerecht, maar dat we nog best trek hebben in het dessert. Een gevarieerd menu zorgt er dus voor dat we ons psychisch minder snel verzadigd voelen, waardoor we meer eten.

Conclusie
Langzamer eten leidt tot een lagere energie-inname. Het verlagen van de eetsnelheid (bijvoorbeeld door middel van mindful eating) zou daarom een goede aanvullende methode kunnen zijn voor het bewerkstelligen van gewichtsverlies of gewichtsbehoud. Daarnaast blijft het belangrijk om een gezond voedingspatroon na te streven, waarin eventueel gelet wordt op een juiste consistentie, soort en variatie van voedingsmiddelen.
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Zauberhaft een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
January 16, 2018 om 06:43
Fijn dat je wat meer energie hebt Henk. Lichamelijk weer langzaam opbouwen.

Liefs en een fijne dag.
January 16, 2018 om 08:10
Fijn Henk, :succes:
:tian:
January 16, 2018, gewijzigd door AMartens op January 16, 2018 om 11:43
Fijn om te horen dat het weer beter met je gaat, ik zag een nieuwe profiel foto, daarom kwam ik even langs, leuk. Lichamelijk weer opbouwen. Ik heb 2 jaar geleden een dubbele longontsteking gehad en heb toen 2,5 week in het ziekenhuis gelegen, het duurde een half jaar om mijn conditie weer op peil te hebben. Dus langzaam opbouwen.

:succes3:
January 16, 2018 om 14:12
:go2:
January 16, 2018 om 16:11
Wat goed te horen dat het weer wat beter gaat!
January 17, 2018 om 01:56
Wat een positief en fijn bericht. Ik ben heel erg blij voor jullie :).

:dag::dag:
January 17, 2018 om 07:02
Henk een mooi en fijn bericht .
en nu hopen dat het zo doorzet .
:succes3:
:el59:
January 18, 2018, gewijzigd door Tian op January 18, 2018 om 07:39
Weer een tegenvaller Henk, sterkte.
:tian:
January 18, 2018 om 07:47
:bedankt::succespoeh::succesbuddies::zauberhaft:
January 18, 2018 om 09:41
Wat een pech, wens jullie veel sterkte:boeketjevoorjou:

January 19, 2018 om 02:32
Henk wat een pech kan een mens hebben ,ik wens je heel veel sterkte.
January 20, 2018 om 14:05
Wat erg een aneurysma Henk. Sterkte.

Liefs,

January 20, 2018 om 15:44
Hoi Henk, heel veel sterkte met je gezondheid!!
over de snelheid van eten gesproken: ik ben een poos geleden bij een diëtiste geweest en ik kreeg een stukje brood met een onbekende pasta erop en ik moest 40x kauwen op 1 hap. ik wist niet wat me overkwam. Veel meer speeksel, ik kreeg bijna braakneigingen op het laatst. Mijn moeder zei het vroeger al: niet zo hap slok weg, maar de tijd nemen..... nou ja, je snapt, ik durf nog steeds niet de tijd te nemen om te kauwen, maar jouw artikel herinnert mij daar aan!!!
January 20, 2018 om 15:45
:thankyou:
January 23, 2018 om 06:08
Graag gedaan!:zauberhaft:
February 5, 2018 om 05:48
Henk,:dankje: geeft niets hoor, ik zie Ilse en jou altijd als 1:haha:
:tian:
February 6, 2018, gewijzigd door Zauberhaft op February 6, 2018 om 07:49
foto plaatsen in je dagboekalbum (foto's)[uploaden van je computer!
foto aanklikken en kopieer adres
type [*img= zonder sterretje]plak (paste) link
type width=500][/img]
zodat de link er als volgt uitziet:
[img=http://www.valtaf.nl/photos/23/30/91/normal/zauberhaft.jpg width=500][/img]


foto plaasen zoals hij is. dus niet groter of kleiner!

[img]http://www.valtaf.nl/photos/23/30/91/normal/zauberhaft.jpg[/img]

foto kleiner maken verander getal in de gewenste grootte!
[img=http://www.valtaf.nl/photos/23/30/91/normal/zauberhaft.jpg width=300][/img]

link zichtbaar maken zonder het krijgen van een driehoek en het gedoe met het sterretje [*img] en het weglaten van het sterretje de link met [color]ervoor en [/color]erachter
[img=http://www.valtaf.nl/photos/23/28/86/normal/zauberhaft.jpg width=42.5][/img]
February 6, 2018 om 07:56
February 6, 2018 om 10:21
:dankje: Henk.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Zauberhaft in het kort

  • Zauberhaft weegt nu 83.50 kg en wil graag 78.00 kg wegen. Zijn BMI is op dit moment 26.96. Hij is 33.00 kg afgevallen.
  • Zauberhaft is 1.76 m, 67 jaar, geboren op September 14, 1950, aangemeld op May 14, 2009 en voor het laatst ingelogd op February 16, 2018.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Zauberhaft in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Buddies

· Volgers · Gevolgd